Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej nu är det andra clownen jag har som bara är stilla och shippar efter andan. Den första trodde jag att den blev skadad efter ett par turer ner i sumpen. Men nu har jag en till som beter sig lika dant. Vad kan det vara? 

DSC_0112.JPG

Postat (ändrat)

Har för mig att jag läst någonstans att uv ej hjälper vid brooklynella men kan ha fel. 

Är det inte medicinering som gäller vid brooklynella (koppar????)?

Googlade, tydligen är det formalin man ska behandla med. Får se om någon annan kan hjälpa dig. 

Hoppas det löser sig. 

Mvh

Kim

Ändrat av Kimozabe
Postat (ändrat)

Jag hade googlat runt lite. Men står mycket info och olika så därför fråga jag här. 

Tack för svar. Provade sötvattensrdopp morgonen efter var den död. Nu hoppas jag att dom andra 2 klarar sig. 

Annars läste jag att oodinex skulle hjälpa. Men hur är det mot alla andra små djur i karet? 

Ändrat av Schilla
Postat

Tyvärr finns det 2 preparat som heter Oodinex. Det ena är kopparbaserat och får inte säljas i EU. Och dödar praktiskt taget allt utom fisk.

Det andra säger fabrikanten att det är revsäkert men jag tvivlar. Det innehåller bland annat metylenblått som är bakteriedödande.

Postat

Men fungerar koppar mot brooklynella? 

När man läser på olika sidor så är det precis som @Schilla säger, finns dom som menar att vissa preparat/metoder fungerar medan andra säger att det inte fungerar. 

Mvh

Kim

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...