Karl Einar Postat 28 februari 2017 Postat 28 februari 2017 Hej jag undrar om jag behöver skaffa ett ro system, är det nödvändigt? Beror det på var jag bor? Citera
Ouscazz Postat 28 februari 2017 Postat 28 februari 2017 Hej och välkommen till Saltvattenguiden! Det beror helt på hur bra ditt kranvatten är. Var bor du? Har du kommunalt vatten eller egen brunn? Vissa kör saltvattensakvarium utan problem med kranvatten men de flesta använder osmosvatten. Med osmosvatten vet du att du inte tillsätter onödigt skräp i vattnet, men det är mer jobb och ytterligare en pryl att investera i. Citera
per.w Postat 28 februari 2017 Postat 28 februari 2017 Köp det och kör allt vatten genom det. Klart värt pengarna... Citera
Karl Einar Postat 28 februari 2017 Författare Postat 28 februari 2017 Jag har kommunalt vatten, bor i Göteborg, går det kanske bra att använda kranv. I kombination med vattenberedning? Citera
Lasse Postat 28 februari 2017 Postat 28 februari 2017 (ändrat) Jag har Göteborgsvatten - bor i Bohus. Har kört utan osmos i många år. Brukar använda Easy Life för att fälla ut ev koppar från husets ledningsnät. använder bara kallvatten som fåt spola 5 - 10 minuter innan. Nu var frågan - behövs det. Hade du frågat om det varit säkrare med Ro hade svaret blivit ett annat. Men det funkar i GBG vatten. MVH Lasse Ändrat 28 februari 2017 av Lasse 1 Citera
Lasse Postat 28 februari 2017 Postat 28 februari 2017 I alla fall i mitt hus. Koppar kan vara ett problem i vissa hus. En bra riktlinje är om du lyckats med sötvattensräkor eller tanganyikaciklider i din lägenhet - jad då är kopparen ett icke problem. MVH Lasse Citera
Karl Einar Postat 28 februari 2017 Författare Postat 28 februari 2017 Har fyra andra sötvattenskar men ej tanganyikaciklider men räkorna mår bra Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.