Johan antonsen Postat 13 april 2017 Dela Postat 13 april 2017 Hejsan. Har ett kar på 200L som startades för några månader sedan och som det idag bor 1 lila firefish och 2 vanliga clowner i. Det börjar bli 30 dagar sedan senaste fisken flyttade in och jag tänkte vänta några veckor till innan nästa fisk flyttar in men... Jag vet inte vad? Dom enda kraven jag har är att dom inte ska vara för aggresiva och att dom inte ska växa ur karet. Så tips på vad som ska flytta in här näst men även när börjar det vara fullt i karet? Det är svårt att känna när det tar stopp när alla fiskar är så små än. Här nedan kommer en lista på fiskar jag har i karet och bestämmer mig för att skaffa (tar självklart kritik och inget är hugget i sten) Fisklistan : 2 Amphiprion ocellaris (X) 1 Nemateleotris decora (X) X = Fiskar jag redan har. S = Fiskar jag tänkt skaffa. ? = Fiskar jag är osäker på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan Svensson Postat 13 april 2017 Dela Postat 13 april 2017 Jag gillar Dvärgkejsare. Finns ju några olika att välja mellan. http://m.liveaquaria.com/product/aquarium-fish-supplies.cfm?c=15+16 /Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan antonsen Postat 13 april 2017 Författare Dela Postat 13 april 2017 17 minuter sedan, Johan Svensson sa: Jag gillar Dvärgkejsare. Finns ju några olika att välja mellan. http://m.liveaquaria.com/product/aquarium-fish-supplies.cfm?c=15+16 /Johan Tack för svar! En sån står helt klart på listan men inte bestämt art ännu och jag tänkte vänta och avsluta med en sådan då dom flesta verkar vata lite aggressivare och kan bråka med koraller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan Svensson Postat 13 april 2017 Dela Postat 13 april 2017 Tack för svar! En sån står helt klart på listan men inte bestämt art ännu och jag tänkte vänta och avsluta med en sådan då dom flesta verkar vata lite aggressivare och kan bråka med koraller? Dom ska kunna vara lite luriga med koraller. Jag har två stycken och dom har aldrig varit aggressiva mot andra fiskar. Jag har heller aldrig märkt att dom noppar på koraller. /Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan antonsen Postat 13 april 2017 Författare Dela Postat 13 april 2017 Har tänkt om lite på dvärgkejsare då jag inte riktigt tycker dom passar in i ett 200L så skippar jag det tillsvidare.. Lägger till Gramma loretto på listan! Fisklistan : 2 Amphiprion ocellaris (X) 1 Nemateleotris decora (X) 1 Gramma Loretto (S) X = Fiskar jag redan har. S = Fiskar jag tänkt skaffa. ? = Fiskar jag är osäker på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
elvir Postat 14 april 2017 Dela Postat 14 april 2017 jag har en http://m.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+16+446&pcatid=446 den är i mitt 80L kar med 2 clowner. inga som helst problem. dock har jag hört att de kan tugga på småpolypiga koraller. det har jag inte i karet så jag vet ej om detta stämmer. men den går fint ihop med mina clowner. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rasmus Pedersen Postat 14 april 2017 Dela Postat 14 april 2017 Någon av de små gyltorna ur släktet Wetmorella, kanske? Väldigt charmiga och lugna, stör ingenting. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Felix.W Postat 14 april 2017 Dela Postat 14 april 2017 Watchman goby är trevliga. Finns många sorter att välja bland. Jag har tre sorter men valt att inte ha några symbiosräkor till dom. Hade ett par räkor innan man gillade inte att dom grävde och small med klorna. Assessor och nån Gylta från släktet Paracheilinus är trevliga med. Goby ur släket Gobiosoma och Gobiodon funkar bra med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan antonsen Postat 14 april 2017 Författare Dela Postat 14 april 2017 (ändrat) 3 timmar sedan, Felix.W sa: Watchman goby är trevliga. Finns många sorter att välja bland. Jag har tre sorter men valt att inte ha några symbiosräkor till dom. Hade ett par räkor innan man gillade inte att dom grävde och small med klorna. Assessor och nån Gylta från släktet Paracheilinus är trevliga med. Goby ur släket Gobiosoma och Gobiodon funkar bra med. Tack en watchmen Goby skriver jag upp på listan! Antingen Leptocephalus eller Cinctus. Dom andra arterna måste jag kika närmare på! 4 timmar sedan, Rasmus Pedersen sa: Någon av de små gyltorna ur släktet Wetmorella, kanske? Väldigt charmiga och lugna, stör ingenting. Tack dom såg ut att passa väldigt bra i karet. Måste bara se om jag kan få tag i nån av dom! Fisklistan : 2 Amphiprion ocellaris (X) 1 Nemateleotris decora (X) 1 Gramma Loretto (S) 1 Cryptocentrus leptocephalus eller cinctus (S) X = Fiskar jag redan har. S = Fiskar jag tänkt skaffa. ? = Fiskar jag är osäker på. Ändrat 14 april 2017 av Johan antonsen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addo Postat 16 april 2017 Dela Postat 16 april 2017 http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+2971+66&pcatid=66 Den här har riktigt rolig personlighet och äter dessutom lite alger. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan antonsen Postat 17 april 2017 Författare Dela Postat 17 april 2017 On 2017-04-16 at 13:30, addo sa: http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+2971+66&pcatid=66 Den här har riktigt rolig personlighet och äter dessutom lite alger. Tack! Har kikat lite på den tidigare men då det står att den kan mobba dartfish/Firefish blir jag lite nojjig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.