Gå till innehåll

Clownfisk beteende


Mikael Stolt

Rekommenderade inlägg

Hej,

 

Var idag o köpte två clowner som vart i akvariet i snart 5h, dom simmar enbart framme vid glaset o vägrar att utforska resterande av akvariet. Den ena är i hörnet mellan främre glaset o sido glaset o simmar enbart upp o ned.

 

Dom är inte yngel men väldigt små (bäbisar). 

 

Vad kan det bero på? Stress? För högt flöde från cirkulationspumpar? Eller något helt annat? Någon som vet?

 

// Micke 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade exakt samma problem som du beskriver, efter en vecka eller två så ska de nog lugna sig. jag har för mig att jag läst att de är självklart nya i karet och lite stressade. har du någon annan fisk sedan förr? Det hade jag, båda är agressiva i sitt territorium.

Min clown hane som är den mindre simmar fortfarande i strömt vatten och upp o ner ibland. fiskar vill väl också ha kul.

 

oroa dig inte de kommer att hitta sin plats och lugn.

 

/Elvir

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, är dom första som kom i idag tillsammans med en sandvändare o en ny korall. Hade några sniglar o en sjöborre sen tidigare bara. 

 

Sandvändare. Är jätte skygg o gömmer sig i en liten grotta under den levande stenen o kommer ut en snabbis innan han simmar in igen.

 

Får lugna mig o se hur det utvecklar sig. :) 

 

Tack för svaret iallafall 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...