Kimozabe Postat 20 april 2017 Postat 20 april 2017 På liten rundtur i Japan. Kändes fel att titta på valhaj etc "intryckt" i ett akvarium. Dock har det fått mig att vilja förverkliga en dröm att dyka med dessa bjässar och rockor, övertygad om att det är en mäktig upplevelse. Mvh Kim 1 Citera
Ouscazz Postat 20 april 2017 Postat 20 april 2017 Boka resa till Maldiverna, störst chans att se Manta där. Valhaj också. Thailand har också en hel del valhaj. Skickat från en iPhone med Tapatalk 1 Citera
Kimozabe Postat 20 april 2017 Författare Postat 20 april 2017 10 timmar sedan, Ouscazz sa: Boka resa till Maldiverna, störst chans att se Manta där. Valhaj också. Thailand har också en hel del valhaj. Skickat från en iPhone med Tapatalk Kollade för några år sedan med dykarfirma i Thailand och dom menade på att där fanns chans till valhaj. Har googlat lite och det verkar som att utanför Mexico (endast snorkling tillåten) skall vara ganska säkert att få se valhaj i juni-september. Länge sedan jag dök så nästa resa får nog bli en med lite dyk/snorkling. Mvh Kim Citera
Kimozabe Postat 20 april 2017 Författare Postat 20 april 2017 Mmmmm, får nog kanske bli Maldiverna ändå..... tack för tipset @Ouscazz Citera
runstenen Postat 21 april 2017 Postat 21 april 2017 Similian i Thailand. Gili i Indonesien. Båda öar. Mina tips ! 1 Citera
Ouscazz Postat 21 april 2017 Postat 21 april 2017 8 timmar sedan, Kimozabe sa: Mmmmm, får nog kanske bli Maldiverna ändå..... tack för tipset @Ouscazz Rekommenderas! Vi åker tillbaks ner den 30/6.. Jag dykt i Thailand också, vid Phi Phi Island, men det går inte att jämföra med Maldivernas mångfald, livskraft, friska rev och extremt klara vatten. En dag utan partiklar i vattnet har man lätt 100m sikt under vattnet, man tror knappt det är sant. Min bror har jobbat som dykinstruktör på PP i tolv år, han har många möten med valhaj i loggboken. Jag har snorklat i Karibien också, där är det mesta på reven dött.. Wakatobi i Indonesien står på tur att besökas. 1 Citera
Kimozabe Postat 21 april 2017 Författare Postat 21 april 2017 Mitt bästa dyk hittills har varit i Egypten då där kom ett gäng delfiner och lekte med oss, på 2 dykplatser. Ena divemastern hade jobbat där i 1-2 år och det var hans första möte med delfiner där så vi hade nog en jäkla tur. Thailand har inte varit något bra där jag dykt, dock ej provat similian eller liveabord-båtar. Maldiverna hade varit riktigt kul. Du får slänga upp lite bilder/video från nästa resa här på forumet Mvh Kim Citera
Kimozabe Postat 21 april 2017 Författare Postat 21 april 2017 Tack @runstenen Får kanske prova Similian nästa gång jag är i Thailand. Mvh Kim Citera
Ouscazz Postat 21 april 2017 Postat 21 april 2017 3 timmar sedan, Kimozabe sa: Du får slänga upp lite bilder/video från nästa resa här på forumet Det kommer filmer. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.