mcjagg Postat 23 maj 2017 Postat 23 maj 2017 Jag införskaffade 2 perkula clowner och 2 bangaier det som håller på att hända är att stjätfenan håller på att upplösas på en av clownerna jag såg inget i affären men det var en ocellaris i ett annat kar som hade samma symtom men han sa att det inte kan sprida sig från kar till kar, detta kom inom 24 timmar det jag såg var att fenan hade lite ljusa fläckar på fenan och det håller sig där som bara har blivit värre och den svarta randen de har längst bak har försvunnit den blir helt enkelt mindre fenan och det är bara den som har blivit drabbad kan det vara fenröta eller svamp infektion vet inte riktigt vad jag ska medicinera mot ska tillägga att dessa går i karantän hoppas nån kan ge lite tips Citera
mcjagg Postat 23 maj 2017 Författare Postat 23 maj 2017 Jag uppdaterar med bild tror inte det finns nån räddning på firren Citera
Slanten Postat 23 maj 2017 Postat 23 maj 2017 Stackars fisk. Men du bör gå tillbaka till affären och reklamera. De sa ju att det inte kunde sprida sig... Citera
mcjagg Postat 23 maj 2017 Författare Postat 23 maj 2017 Japp ska ringa de och se vad som händer Citera
mcjagg Postat 23 maj 2017 Författare Postat 23 maj 2017 Jaha nu såg jag att den andra har samma på buk fenan vi får se vad som händer Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.