edda124 Postat 30 maj 2017 Postat 30 maj 2017 (ändrat) Hej boys and girls startade mitt första nano kar i helgen och köpte levande sten och startbakterier sen från stenen började det komma lite djur som sjöstjärnor och nån liten räka m.m Men min fråga är det kom fram en anemone trodde det var en glas ros först men den flyttade på sig från en dag till en annan men den är helt vit och har en liten mun i mitten och gungiga tentakler så min fråga är kan en anemone övefleva en flytt i levande stenen eller är det en glas ros men kan dom flytta på sig och det är bara en än så länge ska försöka ta en bild men är s liten och vit. Ändrat 30 maj 2017 av edda124 Citera
edda124 Postat 30 maj 2017 Författare Postat 30 maj 2017 jaha då är det säkert en glasros surt då bäst att ta bort den direkt Citera
edda124 Postat 2 juni 2017 Författare Postat 2 juni 2017 en liten uppdatering det var en glasros däremot så har den bytt plats på sig varje dag men nu har det kommit en till på ett annat ställe men däremot är den andra röd brun så känns som det är två olika sorters aiptasia då den andra är vit och genomskinlig känns ju lagom kul så ska skaffa lite aiptasia x och försöka få bort dom så fort som möjligt Citera
stigigemla Postat 2 juni 2017 Postat 2 juni 2017 Grundfärgen på aiptasia är genomskinligt vit, kanske ljusljusljusgrå. De heter ju glasrosor. Får de lite ljus och tid på sig skaffar de sig symbiosalger som är bruna. Det finns ungefär 50 arter av Aiptasia och alla är normalt sett bruna. Citera
edda124 Postat 2 juni 2017 Författare Postat 2 juni 2017 Jasså det hade jag ingen aning om kul att lära sig nåt nytt oj 50 st Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.