Vidofner Postat 19 juni 2017 Postat 19 juni 2017 Hej! Är det något här som har något tips på antingen något DIY-projekt alternativt något som går att köpa för att enkelt göra så att man kan höja och sänka belysningen till akvariet? Helst skulle man ju vilja ha en el-vinsch men de enda jag hittar är sånna för bilar och båtar vilka är för stora för ändamålet. Att handjaga funkar också men skulle behöva tips på hur man bygger ihop det på ett bra sätt. Citera
BatmanGefle Postat 19 juni 2017 Postat 19 juni 2017 @krille55 byggde nåt liknande till sin förra belysning. Kolla med honom var han köpte delarna. Skickat från min Reeflink med Tapatalk Citera
ballsam Postat 19 juni 2017 Postat 19 juni 2017 Googla eller kolla på RC på "a reef in the sky" ..har för mej att krille använde fjäderbelastade upphängningar som förr fanns hos bioted..Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro Citera
Schilla Postat 21 juni 2017 Postat 21 juni 2017 Göra om någon variant av takbox lyftar https://www.takbox.se/butik/tillbehor-takboxar/1045-thule-boxlift-multilift-572-takupphangning.html Citera
addo Postat 21 juni 2017 Postat 21 juni 2017 Om inte belysningen väger jätte mycket så finns det billiga små block att köpa på de flesta byggvaruhus. tex block Jag körde tunt nylonrep, tre block och två skruvar i väggen för normalt och upphöjt läge. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.