Gå till innehåll

Är denna död Alveopora eller?


Mudar

Rekommenderade inlägg

Denna lilla Alveopora har inte slagit ut i ca 5-6 veckor, och sällan har slår den ut små små polyper under kort tid.

 

Vet inte varför!!

Vattenvärden ser bra ut.

 

Jag har placerat den i olika ställe men samma sak.

 

Undrar om den är död och skall bort isf eller avvakta?7e3c85a66b3661cb10e8a4725cabe320.jpg

 

affea2dd1a6347d3afdb15863768d0ca.jpg

Såg ut så innan

 

7ca75b4edb3e7cc8e920dc8511dba54c.jpg

Och sällan så

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svält troligen.

Alveopora är starkt beroende av plankton eller plankton-liknande foder och utan tillgång till det så svälter dom långsamt ihjäl.

Det ser ut som om den är vid liv fortfarande, men från personlig erfarenhet så tror jag att det är nog försent att rädda den vid det här laget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag hade goniopora så mata jag den med vanlig korallmat  

Jag brukar mata mina koraller med REEF PASTE en gång i veckan men inte direkt på korallerna utan klistrar upp en bit på glaset då löser den i vattnet


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

21 minuter sedan, Mudar sa:

Hmmmm, det visste jag tyvärr inte innan


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ett tips innan du skaffar koraller är att kolla mycket på Google och youtube om just den korallen du tänkt köpa :) tråkigt när man förlorar något man köper :) 

Ändrat av SaltisLinda123
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tips innan du skaffar koraller är att kolla mycket på Google och youtube om just den korallen du tänkt köpa  tråkigt när man förlorar något man köper  

Så här lär man sig.
Men som ny i hobbyn vill man bara skaffa någonting snygg, men synd att man inte får tillräckligt info av säljaren om vad man köper.
Men det ska göra nästa gång


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 minuter sedan, Mudar sa:


Så här lär man sig.
Men som ny i hobbyn vill man bara skaffa någonting snygg, men synd att man inte får tillräckligt info av säljaren om vad man köper.
Men det ska göra nästa gångemoji851.png


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jo man lär sig ju på olika sätt men tänk po det nästa gång så slipper du gå miste om både pengar och korall/fisk ;) 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej tyvärr, jag har inte försökt mig på en sedan dess.

Däremot så har jag haft ett starkt sug på sistone att försöka igen då det nu finns bättre foderalternativ på marknaden. Ett foder som heter Reef Pearls med en foderstorlek på 5-200 mikrometer verkar väldigt lovande.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...