Mudar Postat 28 juli 2017 Postat 28 juli 2017 Denna lilla Alveopora har inte slagit ut i ca 5-6 veckor, och sällan har slår den ut små små polyper under kort tid. Vet inte varför!!Vattenvärden ser bra ut. Jag har placerat den i olika ställe men samma sak. Undrar om den är död och skall bort isf eller avvakta? Såg ut så innan Och sällan så Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Alexraptor Postat 28 juli 2017 Postat 28 juli 2017 Svält troligen. Alveopora är starkt beroende av plankton eller plankton-liknande foder och utan tillgång till det så svälter dom långsamt ihjäl. Det ser ut som om den är vid liv fortfarande, men från personlig erfarenhet så tror jag att det är nog försent att rädda den vid det här laget. Citera
Mudar Postat 28 juli 2017 Författare Postat 28 juli 2017 Du menar ingen chans att rädda denSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Alexraptor Postat 28 juli 2017 Postat 28 juli 2017 Kan inte säga absolut, men från egen erfarenhet, Tyvärr Inte. =/ Citera
Mudar Postat 28 juli 2017 Författare Postat 28 juli 2017 Borde jag mata den med nåt speciellt?Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
SaltisLinda123 Postat 28 juli 2017 Postat 28 juli 2017 34 minuter sedan, Mudar sa: Borde jag mata den med nåt speciellt? Skickat från min iPhone med Tapatalk När jag hade goniopora så mata jag den med vanlig korallmat Citera
Mudar Postat 28 juli 2017 Författare Postat 28 juli 2017 När jag hade goniopora så mata jag den med vanlig korallmat Jag brukar mata mina koraller med REEF PASTE en gång i veckan men inte direkt på korallerna utan klistrar upp en bit på glaset då löser den i vattnet Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
SaltisLinda123 Postat 28 juli 2017 Postat 28 juli 2017 12 minuter sedan, Mudar sa: Jag brukar mata mina koraller med REEF PASTE en gång i veckan men inte direkt på korallerna utan klistrar upp en bit på glaset då löser den i vattnet Skickat från min iPhone med Tapatalk Okej för alvepora/goniopora tror jag är bäst att punkt mata Citera
SaltisLinda123 Postat 28 juli 2017 Postat 28 juli 2017 Stänger av alla pumpar osv och punkt mata sen låta vattnet stå stilla en stund Citera
Mudar Postat 28 juli 2017 Författare Postat 28 juli 2017 Hmmmm, det visste jag tyvärr inte innanSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
SaltisLinda123 Postat 28 juli 2017 Postat 28 juli 2017 (ändrat) 21 minuter sedan, Mudar sa: Hmmmm, det visste jag tyvärr inte innan Skickat från min iPhone med Tapatalk Ett tips innan du skaffar koraller är att kolla mycket på Google och youtube om just den korallen du tänkt köpa tråkigt när man förlorar något man köper Ändrat 28 juli 2017 av SaltisLinda123 Citera
Mudar Postat 28 juli 2017 Författare Postat 28 juli 2017 Ett tips innan du skaffar koraller är att kolla mycket på Google och youtube om just den korallen du tänkt köpa tråkigt när man förlorar något man köper Så här lär man sig.Men som ny i hobbyn vill man bara skaffa någonting snygg, men synd att man inte får tillräckligt info av säljaren om vad man köper.Men det ska göra nästa gångSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
SaltisLinda123 Postat 28 juli 2017 Postat 28 juli 2017 4 minuter sedan, Mudar sa: Så här lär man sig. Men som ny i hobbyn vill man bara skaffa någonting snygg, men synd att man inte får tillräckligt info av säljaren om vad man köper. Men det ska göra nästa gång Skickat från min iPhone med Tapatalk Jo man lär sig ju på olika sätt men tänk po det nästa gång så slipper du gå miste om både pengar och korall/fisk Citera
Mudar Postat 28 juli 2017 Författare Postat 28 juli 2017 Tack för all tipsSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Alexraptor Postat 28 juli 2017 Postat 28 juli 2017 Jag känner med dig, mina allra första korall som jag köpte var en alveopora, som gick samma öde till mötes. Citera
Mudar Postat 28 juli 2017 Författare Postat 28 juli 2017 Synd, men har du köpt en sån sen och lyckats med den?Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Alexraptor Postat 29 juli 2017 Postat 29 juli 2017 Nej tyvärr, jag har inte försökt mig på en sedan dess. Däremot så har jag haft ett starkt sug på sistone att försöka igen då det nu finns bättre foderalternativ på marknaden. Ett foder som heter Reef Pearls med en foderstorlek på 5-200 mikrometer verkar väldigt lovande. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.