Ted Postat 26 augusti 2017 Postat 26 augusti 2017 (ändrat) Vad säger ni om FM bacto reef balls? Fungerar det? Och visst kan man kombinera med kolkälla - ex Nopox-x? Vill sänka no3 - och vill egentligen sluta med Nopo-x då det "kladdar ner" pumpar mm. Vad säger ni?? T Ändrat 26 augusti 2017 av Ted Citera
stigigemla Postat 26 augusti 2017 Postat 26 augusti 2017 FM bactoballs är kolkälla om jag uppfattat det rätt. Fast med bakterier. Och skall det fungera blir det precis lika mycket bakterier att skumma ut som med nopox. 1 Citera
Ted Postat 26 augusti 2017 Författare Postat 26 augusti 2017 FM bactoballs är kolkälla om jag uppfattat det rätt. Fast med bakterier. Och skall det fungera blir det precis lika mycket bakterier att skumma ut som med nopox.Är med dig. Men FM skriver själva i beskrivningen av produkten - att om man använder Nopox så ska man halvera dosen på Nopox - då undrar jag om FM menar att det ska ske under tiden som "ballsen" kickar in - eller om man ska fortsätta med båda produkterna även framöver.....?Blir inte klok på det! Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
stigigemla Postat 26 augusti 2017 Postat 26 augusti 2017 Om man har justerat in en dos av nopox och börjar tillföra en kolkälla till är det risk att det blir för mycket så att man nollar nitrat eller fosfat. Det blir också en ny bakteriestam till som kanske är snabbare och ändrar på funktionen av nopoxen. 1 Citera
Ted Postat 27 augusti 2017 Författare Postat 27 augusti 2017 Klokt - jag stryper nopoxen så får vi se vad som händer. Tack Citera
Datzun Postat 30 januari 2018 Postat 30 januari 2018 On 2017-08-27 at 09:04, Ted sa: Klokt - jag stryper nopoxen så får vi se vad som händer. Tack Hur gick det med bollarna? Citera
Ted Postat 30 januari 2018 Författare Postat 30 januari 2018 Slutade fylla på - gav intet! Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.