Randomkille Postat 8 november 2017 Postat 8 november 2017 Detta kan låta dumt men det jag undrar är att när jag ska fylla på med vatten, är det osmosvatten utan salt jag ska hälla i eller är det vatten med salt jag ska hälla i? Jag tänker att det borde vara osmosvatten utan salt eftersom att saltet inte avdunstar som vattnet gör, har jag rätt? Citera
Slanten Postat 8 november 2017 Postat 8 november 2017 Ja, du har rätt. Avdunstat vatten ersätts med sötvatten, lämpligen osmosvatten. Sen försvinner däremot lite saltvatten i skummarkoppen, men det justerar du vid vattenbyte. Citera
Randomkille Postat 8 november 2017 Författare Postat 8 november 2017 3 minuter sedan, Slanten sa: Ja, du har rätt. Avdunstat vatten ersätts med sötvatten, lämpligen osmosvatten. Sen försvinner däremot lite saltvatten i skummarkoppen, men det justerar du vid vattenbyte. Tack! Mvh Nils Citera
Jokkmokksjocke Postat 8 november 2017 Postat 8 november 2017 Mineralsalt kan dock vara bra för att ersätta spårämnen. Alltså inte vanligt! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.