Randomkille Postat 13 november 2017 Postat 13 november 2017 Undrar vad detta är för bruna prickar, är detta alger? Kanske en dum fråga.. Mvh Nils Citera
Randomkille Postat 13 november 2017 Författare Postat 13 november 2017 En till fråga, vad för sorts mask är detta och vad gör den i ett akvarium? Är den dålig eller bra? Citera
Randomkille Postat 13 november 2017 Författare Postat 13 november 2017 Vad är detta för nåt? En korall? Ogräs? Följde med på stenen när jag köpte den Citera
Tomas E Postat 13 november 2017 Postat 13 november 2017 Första bilden ser jag bara kalkalger om det är det du menar. Sen är det en plattmask. Och sist men inte minst en glasros. Citera
DennisL Postat 13 november 2017 Postat 13 november 2017 Bild 1. Ser ut som kalkalger, bra i så fall Bild 2. En borstmask, ser ut som den ofarliga varianten och i så fall bra. Bild 3. Glasros/aptasia, dåligt då de förökar sig väldigt snabbt, bränner koraller och ser inte så fina ut. Den ska du försöka bli av med så fort som möjligt. Finns olika metoder, läs på nätet. Joes juice är ett alternativ. Citera
Randomkille Postat 13 november 2017 Författare Postat 13 november 2017 1 timme sedan, DennisL sa: Bild 1. Ser ut som kalkalger, bra i så fall Bild 2. En borstmask, ser ut som den ofarliga varianten och i så fall bra. Bild 3. Glasros/aptasia, dåligt då de förökar sig väldigt snabbt, bränner koraller och ser inte så fina ut. Den ska du försöka bli av med så fort som möjligt. Finns olika metoder, läs på nätet. Joes juice är ett alternativ. Tackar Citera
Perk Postat 13 november 2017 Postat 13 november 2017 Bild 3. Glasros/aptasia, dåligt då de förökar sig väldigt snabbt, bränner koraller och ser inte så fina ut. Den ska du försöka bli av med så fort som möjligt. Finns olika metoder, läs på nätet. Joes juice är ett alternativ.Jag utrotade mina med kokhett vatten i en spruta med grov kanyl. När man sticker den i glasrosen drar den ihop sig in i stenen den sitter på. Då är det bara att tömma sprutan med det heta vattnet. Den dör direkt och giftfritt. Skickat via Tapatalk Citera
Jokkmokksjocke Postat 13 november 2017 Postat 13 november 2017 Jag har fått bort dme med pepparmintsräka. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.