Gå till innehåll

koraller för nybörjare


Draedon

Rekommenderade inlägg

mjukkoraller i almänhet kräver inte 3 solar i vardagsrummet (ex xenia, förökar sig som ogräs). Skivisar är lätta också. Jag har Calustrea under 40w blandad belysning. Inte för att den växer så det knakar, men den lever och blir sakta men säkert större.

Vid varmare väder brukar det gå bra att köpa fraggs på postorder. Kanske finns någon leksing med fungerande kar som har lite fraggs att sälja.

Annars, om du är från leksand kanske det här kan vara nåt... http://www.blocket.se/vi/7129500.htm?ca=6_s (förlåt, kunde inte låta bli ;))

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan!

Jag har beställt på postorder när det varit minusgrader och det funkade fint. Kolla bara så att de skickar med heatpack annars kan det gå åt skogen som det har gjort en gång för mig. Vet några till som beställt på postorder som är nöjda.

Nelson

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Manks: tack för svaren. den enda leksingen med saltkar (som jag känner) är min kusin, och han är inte speciellt intresserad av koraller. han gillar anemoner mer.. han har iofs några små koraller som följde med hans LS. hoppas de växer till sig så man kan fragga. Och ang. blocketannonsen så fick jag mig ett gott skratt, den är ju klockren ;) (är ingen hockeyfan)

Lejonkungen: mjo det finns ju alltid någon som är värre.. bor man i gällka så har man väl långt till allt? ;)

men det finns väl några butiker i norrland?

Får väl ta mig en tripp till stockholm. Ska nog ner så småningom och hälsa på lite släkt så då skulle man kunna passa på att shoppa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...