Randomkille Postat 30 november 2017 Postat 30 november 2017 Vilket är det bästa sättet att ta av korallen från brickan? Mvh Nils Citera
Lasse Postat 30 november 2017 Postat 30 november 2017 Menar du en fragplugg? Du skall helst inte ta den därifrån. Låt den sitta där och försök att sätta ner den i någon av dina stenar. Om du tar bort den så bör du montera om den på någon sten. Normalt växes fragpluggen över MVH Lasse Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 30 november 2017 Postat 30 november 2017 Om det är en käck plugg korallen med ett skaft går det oftast bra att leta upp ett lämpligt borr och borra ett hål i någon sten och sen sätta korallen där / David Citera
JonasK Postat 1 december 2017 Postat 1 december 2017 Jag har plockat av fem koraller ftpn sina pluggar, det har gått hur bra som helst. Både med mjuka och stenkoraller. Använde ett sylvasst blad som egentligen är till en färgskrapa, efter lite sågande och lirkande så lossnade de. Sedan limmade jag dem på småsten istället och placerade ut i min scape. Enkelt! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.