DennisL Postat 6 december 2017 Postat 6 december 2017 Hej, jag är i processen att beställa ett kar på 756liter. I mitt nuvarande kar har jag uvc installerat i sumpen, vilket jag förstår inte är optimalt. Har någon förslag på hur man kan installera uvc för att öka effektiviteten på det? Citera
DennisL Postat 16 december 2017 Författare Postat 16 december 2017 Ingen som vill kommentera? Mvh Citera
Christian J Postat 16 december 2017 Postat 16 december 2017 Ingen erfarenhet, men varför skulle det inte vara optimalt i sumpen? Kanske det stämmer, om flödet genom sumpen är långsamt. Citera
MattiasN Postat 16 december 2017 Postat 16 december 2017 Effektiviteten ökar om du hämtar vattnet med en pump i huvudkaret, gärna inne bland stenen, detta eftersom parasiterna håller till där och inte är så bra simmare. Sen är det ju bara att låta vattnet passera genom uv't och tillbaka i karet. Men många har nog installerat i sumpen, på egen pump eller avstickare från returen, om inte flödet upp i karet matchar uv'ts kapacitet vilket det väl sannolikt inte gör i ditt 756l kar(returflödet brukar numera ligga väl högt för de flesta vanliga uvc...)Skickat från min SM-G920F via Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.