edda124 Postat 10 december 2017 Postat 10 december 2017 hej guiden jag har uppgraderat mitt lilla nano kar till ett rsm 130 som varit igång ca 1 månad nu stenen jag köpte var extremt mycket liv med olika sorts makro alger nån naken snigel och nån svamp men jag har hittat lite grejer jag var intresserad om nån visste vad det var bara lite svårt se på bilderna men gör ett försök =) bild 1 är en euphylia som fått nåt neon grönt på sig bild 2 nåt grönt bild 3 kan det vara montipora ? bild 4 är det nån knapp?? Citera
BatmanGefle Postat 10 december 2017 Postat 10 december 2017 Bild 1 tycker jag ser ut att vara svamp (de verkar ha en trådig struktur i sig).Bild 4 verkar vara knapp/palytoa (tycker mig se tentakler runt om själva skivan). Sent using Jedi mind trick. Citera
Christian J Postat 10 december 2017 Postat 10 december 2017 Vilken fin sten! Den kan väl inte ha fraktats torr väl? Citera
edda124 Postat 13 december 2017 Författare Postat 13 december 2017 Tack för svaren jag är lite rädd för zoas med palytoxin eller vad det heter ler men om man lämnar knappen ifred och bara gör vatten byte m.m behöver man vara orolig för nåt Ja stenen var en riktig jackpott den här gången köpte 3 kg för 6 mån sen på samma ställe och inte nåt därHar även fått 4 olika macro alger Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.