alofstrand Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 min mc 500 "släpper" ut små luft bubblor i mitt kar finns det något man kan göra för att förhindra detta??mvh Andreas Citera
jens karlskrona Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 Sök på "bubbelfälla" här på SG.. Citera
Klubbsson Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 Det sitter en blå filtermatta i skummaren för att få bort bubblor. Kolla att den sitter som den ska och är rengjord. Hjälper inte det kan man komplettera med mera filtermatta vid utloppet. Citera
nemo Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 som klubbson säger det gäller att filtret sitter rätt. (nertryckt i botten)Själv har jag en 2mm tjock "svetspinne" rostfri metall med en lät böj i botten när jag trycker ner mitt filter.& har inte en enda bubbla i karet från skummaren Citera
alofstrand Postat 3 februari 2006 Författare Postat 3 februari 2006 ok får kolla om jag kan trycka ner den längre ner.. mvh Andreas Citera
alofstrand Postat 13 februari 2006 Författare Postat 13 februari 2006 har märkt att om jag sänker vattennivån med cirka 1 cm så bubblar det betydligt mindre??? :-) Citera
Guest NoName Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 Kolla från sidan så att filtret går i botten sedan slutar det bubbla när det fastnat lite skit.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.