Postat 2 februari 200619 år min mc 500 "släpper" ut små luft bubblor i mitt kar finns det något man kan göra för att förhindra detta??mvh Andreas
Postat 2 februari 200619 år Det sitter en blå filtermatta i skummaren för att få bort bubblor. Kolla att den sitter som den ska och är rengjord. Hjälper inte det kan man komplettera med mera filtermatta vid utloppet.
Postat 2 februari 200619 år som klubbson säger det gäller att filtret sitter rätt. (nertryckt i botten)Själv har jag en 2mm tjock "svetspinne" rostfri metall med en lät böj i botten när jag trycker ner mitt filter.& har inte en enda bubbla i karet från skummaren
Postat 3 februari 200619 år Författare ok får kolla om jag kan trycka ner den längre ner.. mvh Andreas
Postat 13 februari 200619 år Författare har märkt att om jag sänker vattennivån med cirka 1 cm så bubblar det betydligt mindre??? :-)
Postat 14 februari 200619 år Kolla från sidan så att filtret går i botten sedan slutar det bubbla när det fastnat lite skit....
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.