Gå till innehåll

bubblor från cirk.pump


Draedon

Rekommenderade inlägg

jag har en powerhead pump (lika som på bilden) som sprutar ur sig bubblor HELA tiden..

kör inte med luftslangen som sitter på på bilden.

pumpen sitter ca. 5cm från vattenytan.

var f*n kommer luften ifrån? den puffar ut massa bubblor lite titt som tätt och jag fattar inte var luften

kan komma ifrån.. hel skumt

post-2037-14468912476297_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har samma problem, den sprutar bubblor i omgångar ungefär 1 gång i minuten och det är inte lite bubblor. Fattar inte vad de kommer ifrån, pumparna ligger 5 cm under vattenytan och legat i över en månad utan att vara över vatten.

Verkar som mina alger o stenar producerar ordentligt med syre, jag har också lite problem med cyanobakterier som jag rensar emellan åt. Men framför allt verkar bubblorna komma från stenen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Upplever precis samma fenomen med denna pump(försvinner EJ med tiden). Har 3st uppdelat på 2kar, alla ger ifrån sig lite bubblor, varar den som sprutar mest bubblor sitter 30cm nedanför vattenytan, jädra vortex där om den ska suga luft från ytan!

Nu är ju detta verkligen inga superpumpar för salt direkt i mina ögon, och jag är inne på om det inte är så att det är impellern som kan skapa dessa bubblor. för blir hastigheten för stor vid kanterna på impellern så kommer det bli gasbildning. Just detta håller ju de som tillverkar båtpropellrar reda på, minskar ju effektiviteten på proppen.

MEN det känns ändå lite skumt att inte gasen tas upp av vattnet igen....

bara en tanke.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...