aeon Postat 8 januari 2018 Postat 8 januari 2018 Hej! Jag tänkte börja med ballingmetoden. Jag har ingen sump, hur gör man då?? Citera
turboadde Postat 8 januari 2018 Postat 8 januari 2018 Doserar direkt i akvariet bara. Helst med doserpump. 1 Citera
aeon Postat 8 januari 2018 Författare Postat 8 januari 2018 27 minuter sedan, turboadde sa: Doserar direkt i akvariet bara. Helst med doserpump. Jo men hur gör man? Vad behöver man för att få vätskorna i karet? Tänkte ha balling flaskorna i ett skåp brevid akvariet. De måste ju på något sätt pumpas dit? Citera
addo Postat 8 januari 2018 Postat 8 januari 2018 Om du köper en doserpump så funkar den så att du har en slang per kanal ner i flaskan, och en där vätskan sprutar ut. Du drar helt enkelt slangarna från pumpen till akvariet. Om slang ingår eller inte varierar men det finns att köpa på löpmeter. 1 Citera
aeon Postat 8 januari 2018 Författare Postat 8 januari 2018 2 minuter sedan, addo sa: Om du köper en doserpump så funkar den så att du har en slang per kanal ner i flaskan, och en där vätskan sprutar ut. Du drar helt enkelt slangarna från pumpen till akvariet. Om slang ingår eller inte varierar men det finns att köpa på löpmeter. Ah tack! Själva doserpumpen klarar att pumpa upp ballingen till akvariet utan extra pumpar och grejer, toppen! Citera
addo Postat 8 januari 2018 Postat 8 januari 2018 Jag antar att det beror på hur högt och långt den behöver pumpa, men står den bredvid så ska det inte vara något problem. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.