danne031 Postat 11 januari 2018 Dela Postat 11 januari 2018 12 minuter sedan, per.w sa: Jag kör triton vore 7:1,2,3a,3b + microbe lift basic3 carbonate Skickat från min iPhone med Tapatalk Varför doserar du kh av ett annat fabrikat samtidigt som core 7? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 11 januari 2018 Dela Postat 11 januari 2018 1ml/dag Skickat från min iPhone med TapatalkVad är den doseringen baserad på? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
per.w Postat 11 januari 2018 Författare Dela Postat 11 januari 2018 Därför att först efter jag började med microbe lift, fick jag upp KH!Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
per.w Postat 11 januari 2018 Författare Dela Postat 11 januari 2018 Jag såg just att jag doserat fel!Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
per.w Postat 11 januari 2018 Författare Dela Postat 11 januari 2018 Det ska ju va 12ml inte 1ml/dagSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 11 januari 2018 Dela Postat 11 januari 2018 Det ska ju va 12ml inte 1ml/dagSkickat från min iPhone med TapatalkÄr det beräknat på faktisk förbrukning i ditt akvarium eller en ungefärlig dosering? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
per.w Postat 11 januari 2018 Författare Dela Postat 11 januari 2018 Är det beräknat på faktisk förbrukning i ditt akvarium eller en ungefärlig dosering?-Det är utifrån dosanvisningar på förpackningarna!Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 11 januari 2018 Dela Postat 11 januari 2018 -Det är utifrån dosanvisningar på förpackningarna! Skickat från min iPhone med TapatalkJag är inte insatt i tritonmetoden, om det är den du kör. Men med klassisk balling räknar man ju fram ett ungefärligt värde på sin förbrukning som man startar med, sedan mäter man och justerar in doseringen tills den är perfekt. Det är alltså när doseringen mer eller mindre exakt motsvarar förbrukningen och värdet inte svänger upp/ner. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
per.w Postat 30 januari 2018 Författare Dela Postat 30 januari 2018 Jag är inte insatt i tritonmetoden, om det är den du kör. Men med klassisk balling räknar man ju fram ett ungefärligt värde på sin förbrukning som man startar med, sedan mäter man och justerar in doseringen tills den är perfekt. Det är alltså när doseringen mer eller mindre exakt motsvarar förbrukningen och värdet inte svänger upp/ner.-ja samma här! Man måste mäta o dosera och mäta och dosera osvSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.