krukan Postat 20 januari 2018 Postat 20 januari 2018 (ändrat) Hej, har kommit upp flera kolonier av dessa nyligen, trodde först de va början på fler knappar men de ser snarare ut som små rör/dammvippor. De lyser fluorescerande grönt vid blått ljus. Kommer flytta över all sten snart till mitt nya akvarium så skulle behöva veta om jag behöver rensa dessa först eller inte. Tack på förhand! Ändrat 20 januari 2018 av krukan Citera
krukan Postat 1 februari 2018 Författare Postat 1 februari 2018 (ändrat) Lite uppdatering i ämnet, när jag tittade närmare i akvariet kan jag se att glasen är fulla av vad som ser ut som "hydroid jellyfish" (se bild) . Hade planerat använda de ca 12kg sten (utöver ca 40kg död sten ) till mitt nya 350Liter samt använda akvariumet till Sump, är det kört med stenen isåfall? Eller finns det något sätt att bli av med dem? Vissa säger att dessa är harmlösa och oftast försvinner , medans andra säger att de är jättegiftiga. Om jag behöver tvätta ur cirkulationspumpar och akvariumet, vad ska jag använda då för att se till att alla dessa försvinner? / Christian Ändrat 1 februari 2018 av krukan Citera
stigigemla Postat 1 februari 2018 Postat 1 februari 2018 Jag skulle rensa. Värm stenarna under ett dygn till 40 grader så är de borta. Citera
krukan Postat 2 februari 2018 Författare Postat 2 februari 2018 Ok, men då dör allt annat i stenen med antar jag? Stenarna jag har är fyllda med mindre ormsjöstjärnor och maskar osv, är det inte sånt som kan vara bra att ha i ett nytt akvarium? / Christian Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.