Postat 28 januari 20187 Ă„r Ja efter mĂ„nga Ă„rs testande och experiment,sĂ„ fĂ„r jag sĂ€ga att jag misslyckats med mitt mĂ„l och nu fĂ„r ge upp... Jag hade ett mĂ„l att fĂ„ Kejsare att leva med zoa acro mm. Det gick inte... Min imperator har nu under de Ă„ren jag haft den, Ă€tit upp alla zoa som jag köpt... Det har varit en deprimerande historia att genomlida, men jag tĂ€nkte att som i haven skulle det gĂ„ att ha de i symbios hemma... Nu stĂ„r jag i valet att sluta med zoa mfl. SĂ€lja kejsaren, eller skaffa en burk till och ha ett fisk akvarium och korallakvarium... FĂ„r fundera vilken vĂ€g jag ska vĂ€lja.... Â
Postat 28 januari 20187 Är Du kanske fÄr göra nÄgot liknande Genne och först skaffa ett akvarium fyllt med Zoas och sedan nÀr du har en stor och stark koloni som inte har nÄgra problem att ersÀtta sig sjÀlv snabbare Àn kejsaren/rna Àter de kan du tillsÀtta fiskarna.  Hur stort var akvariet?  Tanken Àr ganska vacker men jag misstÀnker att man fÄr ha ett akvarium i 2000 liters storleken för att nÄ en nÄgorlunda balans om man inte vill nöja sig med ett fÄtal dvÀrgkejsare.
Postat 22 februari 20187 Är I mitt 2200 liters akvarium har jag samma problem, Zoas gone..... SÄ det beror nog mer pÄ fisken, hitta exemplar som inte kÀkar Zoas inte sÄ lÀtt. /Jonas
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.