Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Behöver hälp!

Ska bygga en sump till mitt 200liters kar.

Måtten kommer bli 40x40x40 ( 64 liter )

Mitt kar är inte borrat så jag får köpa en overflow box. Sumpen ska stå i ett kvadratiskt skåp intill.

Vad tror ni om denna modell??

Untitled-1-1.jpg

Untitled-2.jpg

Postat

Hej

jag personligen tycker det är överarbetat det räcker men två fack ett större till teknik och minder till returpumpen en enkel bubbelfälla delar dessa fack 

mvh

Postat
36 minuter sedan, aeon sa:

glas tänkte jag

Ja det är lättare att jobba med än akryl för silicon fäster inte på akryl man använder akrylfix till att limma akryl med

Postat

När du ändå ska bygga från scratch, kolla hur djupt du får sätta ner pumpen i skummaren. jag satte nog ner min för djupt så den dog. så nu har jag en anordning som jag ställer skummaren på så att jag håller mig inom maxdjup för pumpen.

• Gilla 1
Postat

Jag funderar på om inte bubbelfällan innan returpumpen på den sista ritningen är onödig. Eventuella bubblor från skummaren kommer försvinna i refugiumet.

• Gilla 1
  • 3 veckor senare...
Postat
Vad tror ni om denna?

Osmos i faket längstbak. Skummare och refukgium till vänster och retur till höger?
Lenassump.jpg.2f3fd991d57b7d10c34238b93e385335.jpg
Hur stort är osmos-facket, det ser väldigt smalt ut? Kommer du åt att fylla osmos-vatten med den placeringen?

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Postat

Hej

har en liten undran hur många liter blir osnos facket för det dunstar av rätt mycket vatten helst på vintern det dunstar 6-7 liter/dygn hos mig lite större kar men ändå 400

mvh

Postat
59 minuter sedan, aeon sa:

Åh ni har säkert rätt, bättre att använda platsen bak till tex balling? Få ha osmos i annan behållare.

Hej

nja balling ingen bra ide bättre att ha det i dunkar lättare att blanda sen behöver du 3-4 fack för ballingen beroende på hur du väljer att köra

mvh

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...