Leoparden Postat 27 februari 2018 Postat 27 februari 2018 Hur pass tidigt går det att säkerställa kön på en mandarin? Har hanarna taggen från födsel? Citera
stigigemla Postat 27 februari 2018 Postat 27 februari 2018 Ja de har alla fenstrålar redan som små. Men hanar och honor har samma längd på dem när de är små. Vid 5 cm längd på fisken brukar skillnaden vara tydlig men hanens främsta 2 fortsätter att växa. Jag tror de blir längre och längre ju längre fisken lever. Citera
Leoparden Postat 27 februari 2018 Författare Postat 27 februari 2018 2 minutes ago, stigigemla said: Ja de har alla fenstrålar redan som små. Men hanar och honor har samma längd på dem när de är små. Vid 5 cm längd på fisken brukar skillnaden vara tydlig men hanens främsta 2 fortsätter att växa. Jag tror de blir längre och längre ju längre fisken lever. Köpte en idag som ska vara en hona. Den är dock väldigt liten.. 4 cm, max 5 skulle jag säga så jag hoppas verkligen det är en hona eftersom vi redan har en hane i karet Citera
stigigemla Postat 27 februari 2018 Postat 27 februari 2018 Mandarinerna själva är experter. Slåss de inte inom ett par dagar har de olika kön. Citera
Leoparden Postat 27 februari 2018 Författare Postat 27 februari 2018 10 minutes ago, stigigemla said: Mandarinerna själva är experter. Slåss de inte inom ett par dagar har de olika kön. Så de börjar isåfall inte slåss direkt? Hur pass tydlig skulle du säga att "taggen" är då vid 5 cm? Citera
stigigemla Postat 27 februari 2018 Postat 27 februari 2018 De kan börja slåss direkt. Eller om någon dag. Då vet du. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.