Gå till innehåll

Foder utan fotavtryck


Datzun

Rekommenderade inlägg

Jag undrar om man vet vilka foder som lämnar kvar minsta mängd oönskade ämnen i karet?

Nu i tider av ICP-OES så testas det friskt ute i stugorna. Ni som aldrig gör vattenbyte vet kanske vilket foder som ger minst avtryck? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi matar mestadels med fryst mysis och artemia. Och brukar sällan skölja av. Har inte sett något(mer än N och P då) som ökat med åren. Vi har skickat in vattentester till Triton i 4 år(ett av karen har inte fått nytt saltvatten på 4 år). 

 

Pellets matar vi inte lika mycket med så jag gissar att det inte märks i våra akvarier som är såpass stor volym i. 

 

Fick en låda med fryst kokt svensk sjöpung i veckan som vi ska testa, får återkomma med resultat där :)

 

/ David 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Sjöfartsmuseet Akvariet sa:

Vi matar mestadels med fryst mysis och artemia. Och brukar sällan skölja av. Har inte sett något(mer än N och P då) som ökat med åren. Vi har skickat in vattentester till Triton i 4 år(ett av karen har inte fått nytt saltvatten på 4 år). 

 

Pellets matar vi inte lika mycket med så jag gissar att det inte märks i våra akvarier som är såpass stor volym i. 

 

Fick en låda med fryst kokt svensk sjöpung i veckan som vi ska testa, får återkomma med resultat där :)

 

/ David 

Så det verkar som om den frysta maten inte tillför så mycket dåligheter. Jag kör sedan en tid tillbaka mest pellets av olika slag och undrar om de inte innehåller en del skräp. 

En låda fryst svensk sjöpung, det låter nåt det :) 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...