Lulle79 Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 Hej!!Har problem, vår anemon har satt sig precis intill rörmasken, och nu ser jag att rörmasken har "hoppat ur" sitt rör och ligger i karet iställlet.....Har den dött då? Eller kan man rädda den? kan den bilda ett nytt rör? Tacksam för hjälp.. Citera
stigigemla Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 Det är bara kronan som ligger där. Antagligen har rörmasken släppt den när den blivit bränd av anemonen. Om den var i god kondition kan den bilda en ny krona. Kan du flytta röret en bit från anemonen så finns antagligen masken kvar i det. Efter två veckor ungefär kommer masken upp med en ny krona om du har tur. Kan du sätta upp stenar runt foten på anemonen så kanske den stannar kvar på samma ställe. Citera
judas Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 Jag har en eremit som knep av kronan på 3 av mina rörmaskar. Jag trodde att de hade dött & försökte ta bort den ena. Resultatet blev att jag slet av en levande mask.De 2 andra som jag ej rörde har kronorna växt ut på & de är lika vackra som innan. Citera
Lulle79 Postat 8 februari 2006 Författare Postat 8 februari 2006 Tack för era svar, vi avvaktar och ser vad som händer. Vi ska dra igång 720L karet inom några veckor och innan dess vill vi inte rota runt så mycket i karet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.