Gå till innehåll

Bok/Hemsida, kemi for dummies


Manks

Rekommenderade inlägg

Jag vet inte om den hamnar i rätt tråd, flytta den om ni vill.

Jag tänkte bara fråga om någoin bra bok/hemsida för oss som inte är kemister. Det känns som fler än jag som skulle vilja ha en någorlunda lättfattlig förklaring av de kemiska parametrar man ska vara observant på, hur de påverkar varandra och liknande. Om det inte finns någon, så sätt igång och skriv en nu, jag har kontakter i förlagsbranchen ;) Jag har lite svårt att ta till mig vissa kemiska förklaringar på molekylnivå som jag inte ens vet om de är relevanta för mig.

Det enda jag hittade på forumet när jag sökte var den här http://home.comcast.net/~jdieck1/chem_calc3.html som verkar vara en bra kemikalkylator, men fler sidor finns säkert i era enorma länkföråd. Kör hårt pojkar och flickor och kom med tips.

Tack på förhand

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Boken lägger 10 sidor på kemi och fysik utöver det som kommer i samband med förklaringar på vad korallrevet är och hur den tekniska utrustningen fungerar. Boken är på knappt 200 sidor. Är i och för sig ganska dyr men jag räknar med att antal sålda ex inte blir riktigt så många som Mankell eller någon mer populär författare har i sina utgåvor. Vi är ju för få saltvatten akvarister för det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...