Draedon Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 har 3 sniglar i mitt kar.. inga turbos utan någon annan variant.idag när jag kollade i karet så såg jag en pytteliten, genomskinlig snigel..kan de föröka sig hejvilt eller hur gör dom? Citera
Clownen Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Misstänker att det kan röra sig om en annan art som kommit med din LS. Jag hade ett fåtal Tectus från början och när de hade förökat sig fanns minst 100 miniatyrer av föräldrarna när jag kommit hem från en semesterresa. I sista inlägget i tråden nedan släpper en av mina sniglar mjölke/ägg i strömmen från en sten nära ytan:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=9434&page=2&highlight=snigel Citera
Ingvar Hellmalm Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Sniglarna är hermafrofiter och parar sig och båda lägger ägg som blir larver och tillslut vuxna om de får något att äta. Vissa har dock plantoniska larver och dessa förökar sig mycket sällan i kar. Detta var svar på snäckor? ej sniglar Citera
Joru Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Mina turbosniglar verkar ha lyckats med detta. Har nämnligen en mini turbo i karet helt plötsligt på ca 1 cm från topp till tå. Kul att få lite tillskott. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.