Dallaman Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 kryper runt små vita prickar på rutorna. har inga fiskar bara en puts räka och lsingen uvc, osmos eller sump. ska jag fortsätta eller ska jag lägga ner... och starta upp på nytt om 1-2 månad (150) har ett 40liters kar med 2kg "2månader" ny sten och 3kg (halvdöd) "1år" sten Citera
stigigemla Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Var bara glad. Om du har en lupp kan du se om det är små snäckoreller små kräftdjur som copepoder eller amphipoder. Snäckorna äter alger och de andra tjänstgör som fiskmat. Allt är bra - den levande stenen börjar visa sitt liv. Citera
Dallaman Postat 9 februari 2006 Författare Postat 9 februari 2006 ok har haft problem med mycket tråd alger men dom försvann på 4-5 dagar nu en vecka senare detta, tappade hoppet... men nu är det på topp igen:smiley20: har ingen lupp. men det är massor av små små hål i en av stenarna nu... som inte syntes förut.(det blir ett 150L vid sidan av ändå):!:det kommer nog mer dumma frågor:!: Citera
Draedon Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 finns inga dumma frågor, bara dumma svar vet du väl Citera
Dave Postat 27 februari 2006 Postat 27 februari 2006 så trådalgerna försvann av sig själva? har fått små små gröna trådalger på glas o sten etc. S Citera
Dallaman Postat 28 februari 2006 Författare Postat 28 februari 2006 så trådalgerna försvann av sig själva? har fått små små gröna trådalger på glas o sten etc. Sbytte 10% i veckan under en 3vecko period, istället för 5%och en dos tålamod, dom blekna och försvann. jag hade inga kem eller algätare.men dom har börjat komma tillbaka nu:smiley13: , så fick tag på en salarias, den äter 24/7 och är tjock som #%¤, enda felet nu är en #¤% massa bajskorvar överallt, obs! är nybörjare Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.