xxxperxxx Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 Hej. Skaffade 6st sådana här; http://www.aquahobby.com/marine/img/Gobiodon_okinawae_1.jpgDe ska ju enligt alla källor jag talat med/läst vara revsäkra (förutom vid lek då de kan bita i polyper). De lever ju normalt bland grenarna på Acroporor, och det leder mig in på min fråga. Hur mår korallerna av detta? Jag har 2 Acroporor med "bra" grenar för dessa fiskar och de har ju slagit sig till ro bland dem, men dessa koraller vägrar nu öppna polyperna eftersom fiskarna far runt och "irriterar" hela tiden. Har läst nåt om att korallerna vänjer sig efter ett tag, men är det nån som har erfarenhet av detta? Vill inte förlora dessa koraller under några omständigheter...Mvh/Per Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 GoneThe requested resource/marine/img/Gobiodon_okinawae_1.jpgis no longer available on this server and there is no forwarding address. Please remove all references to this resource. http://images.google.com/images?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=CNDB,CNDB:2004-21,CNDB:en&q=Gobiodon+okinawae istället.Kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga dock. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Darth Vader Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 Jag har 2st okinawae goby sen 6mån tillbaka och har inga problem.Fast jag har 15st acroporor. Men dom är alltid i samma acroporor (2st).Trevlig fisk tycker jag./R Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robert Lennqvist Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 Här är lite funderingar som jag fick svar på i en tråd:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=10193/Robban Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
xxxperxxx Postat 10 februari 2006 Författare Dela Postat 10 februari 2006 Skrev ett långt j-vla svar som servern valde att radera, så jag orkar inte ta om det. Tacksam för svaren iaf!!!Robban; köpte mina på samma ställe, så vi får väl se vilka som uppför sig bäst. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robert Lennqvist Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 Jag köpte 3 st och det är bara 1 av dem som är på acropororna vad jag kan se. Nu efter nästan en vecka är acroporornas polyper i princip helt indragna dagtid "tack vare" att den rackarn pickar lite på dem. Men på morgonen är dom ute lite grann och jag tror inte att dom blivit skadade./Robban Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 11 februari 2006 Dela Postat 11 februari 2006 Min funkar bra här hemma oxså å ter sig till 3st olika koraller har ej sett att korallerna tar skada utav dess pickandeEn bild på min firre Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.