Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej. Skaffade 6st sådana här; http://www.aquahobby.com/marine/img/Gobiodon_okinawae_1.jpg

De ska ju enligt alla källor jag talat med/läst vara revsäkra (förutom vid lek då de kan bita i polyper). De lever ju normalt bland grenarna på Acroporor, och det leder mig in på min fråga. Hur mår korallerna av detta? Jag har 2 Acroporor med "bra" grenar för dessa fiskar och de har ju slagit sig till ro bland dem, men dessa koraller vägrar nu öppna polyperna eftersom fiskarna far runt och "irriterar" hela tiden. Har läst nåt om att korallerna vänjer sig efter ett tag, men är det nån som har erfarenhet av detta? Vill inte förlora dessa koraller under några omständigheter...

Mvh/Per

Postat

Skrev ett långt j-vla svar som servern valde att radera, så jag orkar inte ta om det. Tacksam för svaren iaf!!!

Robban; köpte mina på samma ställe, så vi får väl se vilka som uppför sig bäst.

Postat

Jag köpte 3 st och det är bara 1 av dem som är på acropororna vad jag kan se. Nu efter nästan en vecka är acroporornas polyper i princip helt indragna dagtid "tack vare" att den rackarn pickar lite på dem. Men på morgonen är dom ute lite grann och jag tror inte att dom blivit skadade.

/Robban

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...