M1ke Postat 4 juli 2018 Postat 4 juli 2018 Tjena! Kör med ett reefer 250kar som jag tänkte bygga orginal osmos tanken till ett Refugium. vilket flöde borde man ha igenom den? 100-200L/H? Belysning? någon som har gjort ett DIY belysning för en billig peng. Citera
PerS Postat 4 juli 2018 Postat 4 juli 2018 Jag har ett likadant kar, men valde att dela av skummarfacket istället. Flödet i mitt fall blir därför högt, men det har fungerat bra. Belysningen jag använder är en 10W E27 IKEA Växer som passar bra till den kvadratiska formen, men det finns även avlånga ramper i samma serie som kanske passar bättre till RO-tanken. Citera
RozZy Postat 5 juli 2018 Postat 5 juli 2018 Mars Aqua 300w säger jag bara.Växer som ogräs. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
PerS Postat 5 juli 2018 Postat 5 juli 2018 1 hour ago, RozZy said: Mars Aqua 300w säger jag bara. Växer som ogräs. Skickat från min iPhone med Tapatalk Funkar säkert väldigt bra, men kanske lite overkill för ett refugium på 10 liter Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.