turboadde Postat 12 september 2018 Postat 12 september 2018 Jag måste fråga även om det känns väldigt långsökt och lite dålig bild. Jag har ganska fina sps:er i mitt kar utom en. Och jag vet inte vad problemet är med den. Men i 3 veckor har jag sett en snäcka som glider runt på den. Den är där jämt. Finns det nån snäcka som tar död på spser eller e han där och käkar alger bara? Citera
mcjagg Postat 12 september 2018 Postat 12 september 2018 Hej det där är ingen bra snäcka den liknar nasarius jag har läst om de och hittade länken http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=2272488 mvh Frank 1 Citera
turboadde Postat 12 september 2018 Författare Postat 12 september 2018 Aj aj aj. Hade aldrig hört talas om faktiskt. Den åker ur direkt imorn. Den såg inte riktigt ut som min. Men att det finns räcker för att den åker ur. Tack för en bra tråd. Citera
PerS Postat 12 september 2018 Postat 12 september 2018 Med tanke på hur korallen ser ut så skulle jag gissa att korallen har dött av någon annan anledning och snäckan är där och käkar alger Citera
turboadde Postat 12 september 2018 Författare Postat 12 september 2018 Ja fast hur bra mår en korall som haft en snigel krypande i över 3v och kanske ätit på den. Och varför har den aldrig lämnat korallen för att käka alger nån annanstans. Tycker att flera borde reagerat om det varit dåliga värden. Citera
Kimozabe Postat 13 september 2018 Postat 13 september 2018 15 timmar sedan, turboadde sa: Ja fast hur bra mår en korall som haft en snigel krypande i över 3v och kanske ätit på den. Och varför har den aldrig lämnat korallen för att käka alger nån annanstans. Tycker att flera borde reagerat om det varit dåliga värden. Google bumblebee, vet inte om det är en koralldödare men det är det kanske. Mvh Kim Citera
turboadde Postat 13 september 2018 Författare Postat 13 september 2018 3 timmar sedan, Kimozabe sa: Google bumblebee, vet inte om det är en koralldödare men det är det kanske. Mvh Kim Det är nog ingen bumblebee för den har ränderna åt andra hållet typ. En bättre bild här Citera
Kimozabe Postat 13 september 2018 Postat 13 september 2018 48 minuter sedan, turboadde sa: Det är nog ingen bumblebee för den har ränderna åt andra hållet typ. En bättre bild här Mmm, den såg annorlunda ut i skalet Vet inte vad det är för snäcka Mvh Kim Citera
Schilla Postat 14 september 2018 Postat 14 september 2018 Kan vara någon typ av Columbellid om man kollar runt lite så kan man se några som liknar den du har där Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.