Henric Postat 14 september 2018 Postat 14 september 2018 Ska bygga om ett fack i sumpen till ett refugium. Hur gör man på bästa sätt för att algerna inte ska åka med till nästa fack? Är överringskam bra, eller behövs inget mer än glasskivan? Citera
Lasse Postat 15 september 2018 Postat 15 september 2018 Om du har chaeto bör du definitivt ha kam MVH lasse 1 Citera
Henric Postat 15 september 2018 Författare Postat 15 september 2018 1 timme sedan, Lasse sa: Om du har chaeto bör du definitivt ha kam MVH lasse Ok, räcker det eller behöver jag göra något mer? Citera
Lasse Postat 16 september 2018 Postat 16 september 2018 Jag har gjort en liten skiljevägg innan kammen. Den sitter strax före och tvingar ner ytvattnet under väggen. Hindrar att lösa chaeto rester går rakt in i gallret. MVH Lasse 1 Citera
DSB Postat 16 september 2018 Postat 16 september 2018 Jag har ett galler/avriningskamm och en skiljevägg, där mellanrummet är fyllt med biobollar.Skickat från min SM-A510F via Tapatalk 1 Citera
naso Postat 7 december 2018 Postat 7 december 2018 Hej, jag har köpt ett Reefer 250 v3 refugiumready, men är lite osäker på om refugiet ska vara innan eller efter skummaren? För det finns knappt plats till skummaren innan de färdiglimmade spåren till den medföljande svarta glasskivan med kam, så därför undrar jag? Annars får jag skära loss spåren och limma om de 4-5 cm därifrån. Ni kan se hur det ser ut i v3-sumpen Tacksam för tips! MVH Hasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.