Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej på er! jag undrar om man ska "köra in" nya rör för att uppnå bästa effekt? eller ska man typ smyga igång dom nån/några timmar per dag för att sedan öka brinntiden efter nån vecka eller kan man bara köra på som vanligt?

Postat

ja jag har 2 totalt just nu, 1 22K och 1 15K 80W var det för karets del du tänkte på mest när det var att öka på ljuset då? eller är det några andra aspekter som man kan tänka på?

Postat

Nej min tanke var att ta det lugnt när man ökar ljuset. Koraller kan bli brända om de får mycket ljus utan chans att vänja in sig.

Du får ju ju plats med 8x 80w T5 och att börja med det utan invänjning skulle kanske kunna skapa problem.

Postat

får tacka för svaren stig! jag har inte gett mig in på koraller än då jag tycker att karet är för nytt (5 mån) + att fosfaten är lite hög än. tänkte annars på kalkalgerna, har inte fått värst mycket än då jag antagligen har kört me MH på förlänge om dagarna i ren okunskap =)

Ca = 430-450

Kh = 13.5

mg = 1080 lite lågt men är på väg upp

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...