Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Här kommer en nybörjarfråga :)

Vad är det som är skadligt med detrius?

Jag har en del, även en massa smått som yr runt om jag rör i sanden, antagligen en rester från mitt matande av koraller. 

Har nyligen införskaffat 4 Babylonien nassarius snäckor, 5 mini blåbenade eremiter och hoppas kunna utöka med några blåbenade (Calcinus elegans) inom det närmaste. 

Är detrius skadligt och varför? Jag har 5 i nitrat (Salifert) och 0,05 i fosfat (Hanna ULR), en skummare (reef octopus Elite 220) som går på 3 av 5, på 4:an skummar den över med väldigt ljust vatten i koppen (nivågivare i koppen som löser ut och stänger av skummaren). 

Mvh

Kim

Postat

jag har märkt med min skummare att det är viktigt att du har samma nivå på vattnet där du har skummaren. får du nivåskillnader så jobbar den fel. detta ihop med fel luftmängd och den svämmar över direkt.

Postat
6 timmar sedan, Johan254 sa:

jag har märkt med min skummare att det är viktigt att du har samma nivå på vattnet där du har skummaren. får du nivåskillnader så jobbar den fel. detta ihop med fel luftmängd och den svämmar över direkt.

Fast nivå :) 

Postat
On 2018-11-06 at 21:56, stigigemla sa:

Är det mycket detritus blir det syrefritt i den och under den. Lägger det sig på koraller dör vävnaden under. 

Tack Stig, fick jag lärt mig lite nytt om detritus. 

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...