Kimozabe Postat 6 november 2018 Postat 6 november 2018 Här kommer en nybörjarfråga Vad är det som är skadligt med detrius? Jag har en del, även en massa smått som yr runt om jag rör i sanden, antagligen en rester från mitt matande av koraller. Har nyligen införskaffat 4 Babylonien nassarius snäckor, 5 mini blåbenade eremiter och hoppas kunna utöka med några blåbenade (Calcinus elegans) inom det närmaste. Är detrius skadligt och varför? Jag har 5 i nitrat (Salifert) och 0,05 i fosfat (Hanna ULR), en skummare (reef octopus Elite 220) som går på 3 av 5, på 4:an skummar den över med väldigt ljust vatten i koppen (nivågivare i koppen som löser ut och stänger av skummaren). Mvh Kim Citera
stigigemla Postat 6 november 2018 Postat 6 november 2018 Är det mycket detritus blir det syrefritt i den och under den. Lägger det sig på koraller dör vävnaden under. Citera
Johan254 Postat 8 november 2018 Postat 8 november 2018 jag har märkt med min skummare att det är viktigt att du har samma nivå på vattnet där du har skummaren. får du nivåskillnader så jobbar den fel. detta ihop med fel luftmängd och den svämmar över direkt. Citera
Kimozabe Postat 9 november 2018 Författare Postat 9 november 2018 6 timmar sedan, Johan254 sa: jag har märkt med min skummare att det är viktigt att du har samma nivå på vattnet där du har skummaren. får du nivåskillnader så jobbar den fel. detta ihop med fel luftmängd och den svämmar över direkt. Fast nivå Citera
Kimozabe Postat 9 november 2018 Författare Postat 9 november 2018 On 2018-11-06 at 21:56, stigigemla sa: Är det mycket detritus blir det syrefritt i den och under den. Lägger det sig på koraller dör vävnaden under. Tack Stig, fick jag lärt mig lite nytt om detritus. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.