MattiasN Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Jag har väldiga problem med min osmos, den ger för tillfället bara knappt 10l på ett dygn..... Den är inte gammal, så för- och kolfilter är inte dåliga, trycket har inte försämrats och jag kan inte komma på något, mer än möjligtvis att membranet har torkat. Jag har när jag inte använder den kopplat loss den från kranen och sen bara låtit den hänga, kan det ha gjort att det kommit luft hela vägen in i membranet? Jag hör när jag startar den hur där är luft som åker genom, men frågan är väl om luften kan ta sig hela vägen i endast genom självtryck eller självfall? Hur gör ni andra när ni kopplar loss er osmos? Man skulle kanske ha satt något för utloppen så det inte rinner ut något?Tack på förhandMattias Citera
Manks Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Jag fick tipset av stig att sätta suddgummit från en 0,5 mm stiftpenna i sladden så det inte rinner ut något... Citera
MattiasN Postat 21 februari 2006 Författare Postat 21 februari 2006 låter som en bra idé! På vilken av slangarna ska det sättas? Citera
stigigemla Postat 21 februari 2006 Postat 21 februari 2006 Alla som det kan rinna vatten genom. Citera
Dez3d Postat 21 februari 2006 Postat 21 februari 2006 Jag böjer slangändarna till utlopp och avlopp efter användning och låser med en klädnypa. Citera
MattiasN Postat 22 februari 2006 Författare Postat 22 februari 2006 tack för hjälpen, hade inte en tanke på det innan, min förra osmos kopplade jag inte loss från kranen mellan gångerna så jag tänkte inte alls på det..... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.