Gå till innehåll

vågsimulator


hobbe_88

Rekommenderade inlägg

Jag har en och den fungerar bra. Pumpen skall vara så kraftig som möjligt för minimal effektförlust, men jag har för mig att det inte rekommenderas mer ca 3000l/h. Någon här körde dock 5000 l/h timmen genom den och det funkade tydligen bra.

Den kan låta lite ibland, men inte så farligt. Har dock hört att en del har mer problem med ljudnivån. Förutom nackdelen att de stjäl effekt så lär de också vara svåra att rengöra då de inte går att plocka isär. Har läst om flera fall då de brutit ihop efter några månader p.g.a. saker som fastnat eller ackumulerats i dem.

Jag är dock som sagt nöjd med min.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag matar min squid med 5000l/h och det funkar utmärkt, jag har dessutom limmat mina rör direkt med tangit!

Om man tittar i bruksanvisningen så säger tillverkaren att ett förfilter ska användas - så att grejor inte ska fastna i mekaniken, avkalkning kan ju enkelt göras med citronsyra och en "loopad" pump.

Det verkade i en tidigare tråd som om de squidar som lät var ex som ägarna modifierat ( "borrat upp" ) för högre vattenflöde!

Så summa summarum så tycker jag att det är en kanon-pryl

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...