raklun Postat 6 mars 2019 Postat 6 mars 2019 Skulle behöva lite hjälp med hur man på bästa sätt lossar på en tankgenomföring som sitter som berget. Tror det är en sån här genomföring: Tankgenomföring Den nedre muttern lossnar utan problem men om jag fattat det rätt så ska den övre muttern också gå att lossa på? Kan tyvärr inte ta ut genomföringen på det sättet det lossnar nu då det sitter en koppling limmad direkt i den som jag gärna vill spara. Tar gärna emot tips om nån sitter på något gammalt knep. Har provat med ogräsättika över natten, kanske bara gäller att ha mer tålamod? Citera
danne031 Postat 7 mars 2019 Postat 7 mars 2019 Den övre är ingen mutter, plasten är bara sådan för att få grepp med polygrip. Är muttern undertill loss så ska genomföringen bara upp. Citera
raklun Postat 7 mars 2019 Författare Postat 7 mars 2019 Tack för svar, var lite det jag misstänkte, då blir det att ta fram bågfilen helt enkelt. Citera
danne031 Postat 8 mars 2019 Postat 8 mars 2019 Fast när du har genomföringen lös och liggande på ett bord sedan så att säga så ska det gå att värma loss röret som är limmat i den. Citera
raklun Postat 8 mars 2019 Författare Postat 8 mars 2019 Yes tänkte prova det, tyvärr så sitter genomförningen med muttern på utsidan så blir till att såga först, men genomförningen och kopplingen ska nog gå att rädda iaf. Citera
Lasse Postat 8 mars 2019 Postat 8 mars 2019 Den sitter alltså precis som den skall för tätningens skull. MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.