Gå till innehåll

260 liters


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hela röret går över ytan för att ingen snigel ska ta sig ner där (dock under kanten på akvariet så ifall hålen gäggar igen så blir det fritt fall då nivån kommer ända upp). Sen har jag borrat 6mm hål så att det inte ska komma ner några större saker och fastna.

__________________

/Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men bara det som är bakom skärmen och lite från ytan, sen måste man borra ett litet hål på returröret just under vattenytan så att häverten bryts då strömmen går annars rinner det ner massor med vatten från det röret.

__________________

/Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte att jag skickar efter alla grejer till sommarn...Ifrån tyskland..Skriver upp alla grejer jag tänkte skicka efter så får ni väll säga te om nått ska bort eller om nått mer ska till?

Aqua medic Midiflotor 400L(skummare),

Aqua medic Easy line 150L(RO),

Aqua medic reef salt 20kg,

Tetra tec UV-C filter,

Sacem winds 1600,

Aqua light T5 2x39Watt,

AB aqualine moonlight,

Acradia Fluorescent 36-38W 3st(2till mitt 720sötvatten)

Aquabee UP 3000(till sötvattnet),

Varför jag skriver med sötvattens grejerna med är för att jag ska se ifall nån har en anning om vad frakten på allt kommer kosta??..Kanske en väldigt jobbig fråga för er men vill inte köpa fel grejer typ köper nått i onödan eller glömmer köpa nått!...

Tack så mycket för all hjälp=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

All info om pris på frakten borde ju finnas i katalogen från varje leverantör? Om du kollar i aqaristic. net´s katalog på nätet så har dom ett pris för alla leveranser under32 kg (18,98 euro), alltså gäller det bara att gissa vad detta kan väga, jag skulle tippa på att det blir två paket. Om du bor söderut så kan du beställa det till en adress i danmark och spara 10 Euro per låda. Då får man en liten minisemester ocksåclassic.gif

MVH

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte en anning om vad det kan väga men jag tror jag skippar saltet och köper det i örebro istället för det kostar "bara" 150spänn mer där..För bara det väger 20kg och det är juh onödigt..Kolla på sidan nu står det inte nått om 32kg på frakten?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du ändå skall bygga själv så se om du kan köpa en Elektronisk drossel istället.

Finns ju på Carmen´s sida med

http://carmenschwemmer.com/purchase_item.cfm?item_no=191

Tror att jag fattat rätt att man kan byta ut den vanliga drosseln+starter mot denna istället

Den länk du sa:

HQI Bausatz = VG, ZG, BF, SG, Brenner, Anleitung 10000K 150W TS, Fassung montiert $$

VG= Drossel

ZG=Tändare/Starter

BF= Kondensator

SG= ?? Kan det betyda hållare??

TS = två stifts lampa

Tar man då en Elektronisk istället så står det så här:

Elektronische Versorgungseinheit für HQI 150W (ersetzt VG und ZG) im Bausatz zuzüglich $$

Det posetiva med en Elektronisk är att värme utvecklingen från drossel+starter blir minimal

__________________

MVH

Christian

wrang.com

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...