Dimorb Postat 10 juli 2019 Postat 10 juli 2019 Hittade två stycken flaskor i skåpet och tänkte använda dem för att bekämpa otrevligheter på fraggar. Mina frågor. Finner inte någon hållbarhetstid på flaskorna - hur länge kan man anta att de fungerar? Någon som vet vad som är i och om ämnet kan bli giftigt/farligt/fälla ut andra ämnen med tiden? En flaska är öppnad och en är oöppnad. Tacksam för svar. Har sökt på nätet men finner inte ut något för det verkar som om de har stoppat produktionen och ersatt med ett annat medel. Citera
Kimozabe Postat 10 juli 2019 Postat 10 juli 2019 Jag använder den för att doppa nya koraller. Det är ju inte till för att hälla i akvariet. Sök på coral dip eller tror tom det heter the dip. Mvh Kim Citera
Dimorb Postat 10 juli 2019 Författare Postat 10 juli 2019 Ja den nya heter "the dip".. men jag har gamla flaskor av ultra pest control och frågan var om det kanske blir dåligt med tiden - eller verkningslöst. Saksamma nu.. har doppat 400 frags. Färdig med det. Citera
Kimozabe Postat 11 juli 2019 Postat 11 juli 2019 7 timmar sedan, Dimorb sa: Ja den nya heter "the dip".. men jag har gamla flaskor av ultra pest control och frågan var om det kanske blir dåligt med tiden - eller verkningslöst. Saksamma nu.. har doppat 400 frags. Färdig med det. Vet ej, använder fortfarande min. Jag tycker inte den verkar verkningslös Citera
Dimorb Postat 11 juli 2019 Författare Postat 11 juli 2019 12 timmar sedan, Kimozabe sa: Vet ej, använder fortfarande min. Jag tycker inte den verkar verkningslös Hur gammal är din? Citera
Kimozabe Postat 11 juli 2019 Postat 11 juli 2019 1 timme sedan, Dimorb sa: Hur gammal är din? Usch, kanske från 2017/2018. Står väl inget datum på den? Citera
Dimorb Postat 11 juli 2019 Författare Postat 11 juli 2019 Nej står ingenting på den. Men har använt den till alla nya zoas nu så får vi se hur det går med det. Gjort det jag kan nu i alla fall. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.