Halogen Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Hej,Jag provade ett nytt Salifert silicate test och får inget utslag. Med det gamla testet så får jag reslutatet 0,5-1ppm silikat i ofiltrerat kranvatten med det nya testet så blir det 0. Vilket jag tycket är konstigt i och med att jag använder kranvatten att mäta på. Det nya testet har en ny instruktion där man använder 2ml vatten istället för 10ml med det gamla. Jag vet inte vilket jag ska lite på, är det någon som har liknande erfarenheter?/ Hälsningar Pär Citera
Clownen Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Får också alltid noll med detta test i karet och efter osmosen. Har dock inte testat något annat utan antog att resultatet stämde. Citera
GustavF Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Posta frågan på Saliferts forum på Reefcentral: http://www.reefcentral.com/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=196 Citera
Ingvar Hellmalm Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Jag har påpekat detta många gånger. Akvaritester slå= har en felkälla på ±20-30%. De är dessutom inte datummärka typ bäst före, dessutom så ges inga referenstester med ± på resp. bach. Citera
Christer T Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Jag har börjat gå över till Seachem tester. Där finns alltid en referensvätska med som man kan använda om man är osäker på utfallet. Citera
Halogen Postat 12 mars 2006 Författare Postat 12 mars 2006 Posta frågan på Saliferts forum på Reefcentral: http://www.reefcentral.com/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=196OK!Jag ska slänga iväg en fråga. / Hälsningar Pär Citera
Halogen Postat 12 mars 2006 Författare Postat 12 mars 2006 Jag har börjat gå över till Seachem tester. Där finns alltid en referensvätska med som man kan använda om man är osäker på utfallet.Hej Christer,Det låter ju bra med referensvätska, var handlar du dessa tester? Citera
GustavF Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Kanske kommer ett svar på Reefcentral först på måndag. Vet inte om de svarar på helger pch så ligger de ju lite efter i staterna också Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.