Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Hej,

Jag provade ett nytt Salifert silicate test och får inget utslag. Med det gamla testet så får jag reslutatet 0,5-1ppm silikat i ofiltrerat kranvatten med det nya testet så blir det 0. Vilket jag tycket är konstigt i och med att jag använder kranvatten att mäta på.

Det nya testet har en ny instruktion där man använder 2ml vatten istället för 10ml med det gamla. Jag vet inte vilket jag ska lite på, är det någon som har liknande erfarenheter?

/ Hälsningar Pär

Postat

Får också alltid noll med detta test i karet och efter osmosen. Har dock inte testat något annat utan antog att resultatet stämde.

Postat

Jag har påpekat detta många gånger. Akvaritester slå= har en felkälla på ±20-30%. De är dessutom inte datummärka typ bäst före, dessutom så ges inga referenstester med ± på resp. bach.

Postat

Jag har börjat gå över till Seachem tester. Där finns alltid en referensvätska med som man kan använda om man är osäker på utfallet.

Postat
  • Författare
Jag har börjat gå över till Seachem tester. Där finns alltid en referensvätska med som man kan använda om man är osäker på utfallet.

Hej Christer,

Det låter ju bra med referensvätska, var handlar du dessa tester?

Postat

Kanske kommer ett svar på Reefcentral först på måndag. Vet inte om de svarar på helger pch så ligger de ju lite efter i staterna också :)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.