Chilli Postat 18 december 2019 Postat 18 december 2019 Är zebrasoma flavescens och zebrasoma xanthurum lika varandra? De ser lite snarlika ut, men är de det förutom utseende? Behöver den ena större kar än den andra? Drömmen skulle vara om man kunde ha 1 av varje i mitt reefer 425. Skickat från min SM-G935F via Tapatalk Citera
nike83 Postat 18 december 2019 Postat 18 december 2019 jag körde 1st gul och 1st xanthurum i mitt 320 liters kar. dock var det bråk ibland och den gula åkte på spö, men den hade säkert gjort det i ett större kar också. jag tänker att det är på gränsen till för litet. båda fiskarna riskerar att växa ur ditt kar, så du måste vara beredd på att ta ur och sälja om de växer ur eller om de bråkar för mycket. när jag introducerade dem så körde jag med spegel utanför akvariet för att de skulle avreagera sig på spegeln istället för varandra. Citera
Chilli Postat 19 december 2019 Författare Postat 19 december 2019 Tack! Jag var lite rädd för det. Något bråk är jag inte intresserad av. Det tar död på den fridfulla känslan med akvarium..Det får bli bara 1 gul kirurg då. Vad jag fattat det som så är dom något mindre och kanske inte växer ur karet lika fort.Skickat från min SM-G935F via Tapatalk 1 Citera
nike83 Postat 19 december 2019 Postat 19 december 2019 1 timme sedan, Chilli sa: Tack! Jag var lite rädd för det. Något bråk är jag inte intresserad av. Det tar död på den fridfulla känslan med akvarium.. Det får bli bara 1 gul kirurg då. Vad jag fattat det som så är dom något mindre och kanske inte växer ur karet lika fort. Skickat från min SM-G935F via Tapatalk klokt! de finns ju en del andra mindre kirurger som du kan ha tillsammans med dem. men som sagt, alltid en risk när man har 2 kirurger i litet kar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.