Gå till innehåll

någon med saltvattensakvarium i dalsland?


jupiter

Rekommenderade inlägg

finns det någon i dalsland (västra götaland) med omnejd som har och kan saltvattensakvarium?

jag skall köpa ett begagnat 750l akvarium men mina kunnskaper är ganska måttliga så lite hjälp kan vara bra att ha i närheten.

annars så finns ju detta fantastiska forum förstås men ändå.

akvariet jag skall köpa är i dag nedsläckt men pumpar och sådant är igång antar att detta är en fördel för ny uppstart hemma hos mej! då det inte finns några fiskar att tänka på förtillfället men det är med ca 160kg ls!

hoppas ni har tålamod med mina frågor i framtiden för dom kan nog bli många och ibland dumma!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Välkommen till forumet!

Det finns inga dumma frågor! Bättre att fråga än att göra något dumt. Ett tips som du säkert kommer att få av många här är att du ska läsa böcker och lära dig använda sök-funktionen då många frågor du har säkerligen varit besvarade både en och två gånger. Man får lov att väcka upp gamla trådar ifall det är av vikt för att du ska förstå saker och ting bättre.

Så välkommen att ställa alla frågor du har! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Välkommen till en förtrollande värld !

Jag har sj hållt på med saltvatten i snart 2 år ! men som sagt det finns hinder varje dag som man måste tacklas med ! jag reggade mig på detta forum för ett år sedan ungefär , men har inte varit aktiv mer än den sista veckan !

frågor som man vill ha svar på ställer man här så får man svar ganska snabbt !

jag tycker sj inte att de finns dåliga frågor , det finns säkert frågor som du ställer o vi löser tillsammans som andra kommer att få nytta av !

lycka till / Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej.

Jag bor i vänersborg och det finns några till här nere i trestadsområdet som är mycket erfarna saltisar. Om du vill prata lite och även komma på besök så är det bara att höra av sig. Mitt Tel är: 0521-66804 Mob: 0735-084063 eller 0735-286644.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

underbart att det finns så många som vill hjäpa till.

jag skall ev hämta akvariet till nästa helg för nu har vi fixat en 1m3 fat till vattnet och så tror jag att säljaren skulle fixa med happy fish i norge med några frigolitlådor till det övriga som skall med.

så det rullar på skall dit på torsdag och titta på det! har liksom köpt fisken i säcken.

men men det ordnar sig nog. jag har ju er på forumet som xperter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...