Melwin Magnusson Postat 29 mars 2020 Postat 29 mars 2020 Hej min royal gramma har fått vit prick och jag har två clowner och en scooter blenny. ska jag skaffa ett uv filter för fiskarna jag har en palett kirurg i mitt karentän akvarium vad ska jag göra med den. Mvh Melwin Citera
Christian J Postat 30 mars 2020 Postat 30 mars 2020 On 3/29/2020 at 4:40 PM, Melwin Magnusson said: Hej min royal gramma har fått vit prick och jag har två clowner och en scooter blenny. ska jag skaffa ett uv filter för fiskarna Ett rätt dimensionerad UV-filter kan hjälpa tillräckligt för att fiskarna skall klara sig och utveckla immunitet mot Cryptocaryon. Vita prickar kan dock även bero på andra saker. On 3/29/2020 at 4:40 PM, Melwin Magnusson said: jag har en palett kirurg i mitt karentän akvarium vad ska jag göra med den. Jag skulle inte flytta kirurgen till ett kar med pågående Cryptocaryon-utbrott. Om karantänskaret är tillräckligt bra är det nog bäst att låta kirurgen gå kvar där tills prickarna försvunnit helt i det andra karet (vänta gärna ytterligare några veckor, eftersom Cryptocaryon oftast återkommer i vågor). Om karantänskaret är för litet för att kirurgen skall kunna gå i det såpass länge kanske det är bättre att sälja den? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.