Alex913 Postat 20 april 2020 Postat 20 april 2020 Hallå har börjat kika lite på olika ballingprodukter och tänkt börja lite smått med de inom en snar framtid. Har kollat en del videos och läst litegrann men verkar ju finnas så mycket så blir mest yr i huvudet Har bestämt mig för att det antagligen blir red seas foundation och tänkte beställa denna: https://foretagsakvarium.se/product/red-sea-reef-foundation-abc-starter-pack/?v=f003c44deab6 Behöver man någon form av behållare till dessa eller kan man köra direkt ifrån flaskorna? Tycker det verkar så meckigt att hålla på och blanda själv. Samt att det finns en massa spårämnen coloration abc osv. Måste man ha dom på separata pumpar eller kan man blanda ner dom i samma om man skulle skaffa behållare? Tänkte köra med dospump. Vilken metod kör ni och vad är bra med just den? Citera
salt nisse Postat 20 april 2020 Postat 20 april 2020 Synd att du inte var inne på de spåret lite tidigare då jag sålt både doseringspump å ballingbehållare och vi bor ganska nära varandra.. själv kör jag aquaforest component 1+2+3+ men ska väl byta å köra calcium reaktor så småningom är det tänkt.. Mvh Fredrik Citera
Alex913 Postat 20 april 2020 Författare Postat 20 april 2020 6 minuter sedan, salt nisse sa: Synd att du inte var inne på de spåret lite tidigare då jag sålt både doseringspump å ballingbehållare och vi bor ganska nära varandra.. själv kör jag aquaforest component 1+2+3+ men ska väl byta å köra calcium reaktor så småningom är det tänkt.. Mvh Fredrik Ja det var synd Ska slänga upp en annons här å se om de är någon annan som har. Varför kör man reaktor då? Billigare än balling i längden eller finns de fler fördelar? Citera
salt nisse Postat 20 april 2020 Postat 20 april 2020 Ja själva reaktorn å grejerna runtom är ju dyra men det blir billigare i längden då jag doserar väldigt mycket... ska bestämma mig i dagarna när köpet av reaktor blir av.... Mvh Fredrik Citera
Alex913 Postat 20 april 2020 Författare Postat 20 april 2020 18 minuter sedan, salt nisse sa: Ja själva reaktorn å grejerna runtom är ju dyra men det blir billigare i längden då jag doserar väldigt mycket... ska bestämma mig i dagarna när köpet av reaktor blir av.... Mvh Fredrik Okej! Citera
Qurex Postat 21 april 2020 Postat 21 april 2020 Gå in under artiklar så har du en av Jonas som förklarar bra grunderna. Det blir ju klart billigare i längden om du blandar själv, men man behöver en våg annars är det inte så svårt. Det som gjorde mig förvirrad var att det finns en hel del olika recept på balling. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.