chrilleus Postat 20 mars 2006 Postat 20 mars 2006 Den största på första bilden är stor som en snusdosa när den sträcker ut "armarna". Tycker att dom har mer solid brun färg än glasrosor jag sett på andra bilder..? Citera
chrilleus Postat 20 mars 2006 Författare Postat 20 mars 2006 *blandar kalciumhydroxid och citronjuice*Tack! Citera
Robbygg Postat 20 mars 2006 Postat 20 mars 2006 Jag brukar ta bara vattnet ifrån kalkmixern om man nu har det, och ca 5ml på varje glasros. Nu finns det inte en enda kvar. Efter två behandlingar. Citera
jimmy Postat 20 mars 2006 Postat 20 mars 2006 japp försök att få bort dom när dom blir stora så brukar det komma små kolonier runt om som är jävligare att få bort så bara på det med en gång Citera
chrilleus Postat 20 mars 2006 Författare Postat 20 mars 2006 Jag har blandat till ett bekämpningsmedel efter det här receptet:1. 1 tsp. pickling lime - food grade calcium hydroxide2. 2 tbls. tap water. boil water and lime in microwave for 40 sec. keep closed plastic container in cool place. You will need a vet syringe from a pet store that sells vaccinations This mixture comes out of the needle very thick. You do not need to inject the Aiptasia. Just release a small amount on to the aiptasia and it will take it in. This mixture seems to stick to theanemone, but it does not stick to the other inverts. We also use this mixture on problem hair algae. We have killed 20 or 30 at a time in 55 gallon reefs and it did not hurt anything.http://www.garf.org/copper/COPPERBAND2.htmlTänkte ge dom en match imorrn! Citera
petrol Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 Inte kemist men.. Citron=surt, Kalsium=basiskt.Borde ta ut varandra. Själv använder jag endast citronsaft i kanyl. Citera
Christer T Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 Inte kemist men.. Citron=surt, Kalsium=basiskt.Borde ta ut varandra. Själv använder jag endast citronsaft i kanyl."Lime" = Kalk Citera
petrol Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 Ok, insnöad på vad jag ska ha till min rom. Margarita Citera
Draedon Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 dessutom är lime inte citron... jag har använt kokande vatten i en liten kanyl. 5ml kokande vatten rakt i gapet på en glasros gör susen. Citera
AlienOne Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 Ni som har bekämpat dem hur lång tid tar det innan man ser att dom dör ? Citera
Draedon Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 när jag har kört med kokandevatten har dem dragit in sig i sina hål och sen dött direkt.vissa större tutade jag på 2 ggr innan dom gav sig. Citera
Forsberg Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 Det ända som funkade för mig var en Chelmon Rostratus, fast man får räkna med andra förluster också tyvärr.Mvh Magnus Citera
Draedon Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 hur är det med chelmon rostratus, är den på koraller och pickar också?väldigt vacker fisk, skulle vilja ha en i framtiden. Citera
Forsberg Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 Kolonianemoner ryker fort, kan även ta död på Tridacna musslor om man har otur, men det är väldig skillnad på olika individer.MvhMagnus Citera
bulletq Postat 22 mars 2006 Postat 22 mars 2006 jag köpte massa kirurger o inte en ena kvar..lermvh mollie Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.